Ενδοδοντία

Απονεύρωση δοντιών στη Μυτιλήνη.

Τι είναι η ενδοδοντία;

Η Ενδοδοντία είναι ο κλάδος της Οδοντιατρικής που αφορά το εσωτερικό του δοντιού και θεραπεύει τις ενδοδοντικές βλάβες με απονευρώσεις.

Σκοπός της ενδοδοντικής θεραπείας είναι η αφαίρεση του νοσούντος, μολυσμένου ή νεκρού πολφού και η ερμητική έμφραξη του ριζικού σωλήνα, ώστε να μην αναπτύσσονται μικρόβια στο εσωτερικό του δοντιού.

Η ενδοδοντική θεραπεία ή απονεύρωση του δοντιού βοηθάει στο να διατηρήσει κανείς τα φυσικά του δόντια, το χαμόγελο του, τη δυνατότητα να διατρέφεται σωστά αλλά και μειώνει την ανάγκη για περισσότερο εκτεταμένες οδοντιατρικές παρεμβάσεις. Τα ενδοδοντικά θεραπευμένα δόντια μπορούν να διατηρηθούν στο στόμα και να λειτουργούν σωστά όσο και τα φυσικά δόντια.

Πότε χρειάζομαι ενδοδοντική θεραπεία - απονεύρωση;

Ένα δόντι χρειάζεται ενδοδοντική θεραπεία όταν ο πολφός έχει είτε νεκρωθεί είτε μολυνθεί. Συνήθως αυτά συμβαίνουν όταν υπάρχει:

Χωρίς θεραπεία, η λοίμωξη θα εξαπλωθεί, το οστό γύρω από το δόντι θα αρχίσει να εκφυλίζεται και το δόντι μπορεί να χρειαστεί εξαγωγή. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο πόνος χειροτερεύει και ο ασθενής χρειάζεται άμεση οδοντιατρική φροντίδα.

Πώς γίνεται η απονεύρωση δοντιού;

Η απονεύρωση ενός δοντιού είναι μια ανώδυνη διαδικασία και γίνεται σε μία ή δύο συνεδρίες διάρκειας από μισή έως δύο ώρες ανάλογα με την δυσκολία και την έκταση της φλεγμονής.

Συνήθως η διαδικασία και τα στάδια έχουν ως εξής:

Τέλος, μία πορσελάνινη στεφάνη (θήκη) τοποθετείται συνήθως πάνω από το δόντι για να ενισχύσει τη δομή του και να βελτιώσει την εμφάνισή του

Τι συμβαίνει μετά τη θεραπεία;

Η φλεγμονή των ιστών ίσως προκαλέσει μιά πολύ μικρή  δυσφορία για μερικές μέρες, κάτι που μπορεί να ελεγχθεί με με αντιφλεγμονώδη ή αναλγητικά φάρμακα. Η παρακολούθηση της επούλωσης των ιστών, σε περιπτώσεις με μεγάλα αποστήματα γίνεται μέσω μίας επαναληπτικής εξέτασης.

Καλό είναι να αποφεύγετε το μάσημα σκληρών τροφών με το απονευρωμένο δόντι μέχρι την ολοκλήρωση της τελικής αποκατάσταση του δοντιού. Επιπλέον, μπορεί τις πρώτες μέρες μετά το πέρας της θεραπείας να υπάρχουν κάποιες ήπιες ενοχλήσεις οφειλόμενες στις υψηλές θερμοκρασίες των υλικών της ενδοδοντικής θεραπείας.

Δείτε τι λένε οι ασθενείς μας